lørdag den 26. januar 2013

4.5 måned!

 Vores eget juletræ - af plastik. Her er de meget glad for lyskæder!
Pandoro med m&m's, mørk og hvid chokolade ! Muuuuums ! Det er den traditionelle julekage. Vi spiste den d. 25. december
 Fritelle som vi spiste da vi så krybbespil. En med sukker og en med nutella :P
 Mig og min "søster" juleaften i Catania :) <3
 Pandoro med forskellig slags fisk, det blev spist d. 25.
 Alle mulige lækre desserter! Den store kage til venstre er min yndlings! Jeg kunne sagtens spise den hele selv! Det er en form for vandbagelsdej med chokolade og flødeskum indeni! Det blev spist juleaften.
 En masse forskellige slags sandwich og foccacia som vi spiste d. 24.
 Én af de mange krybbespil vi var ude og se :)
 Mig og Alessandro til en fødselsdag hos en af hans venner :) <3
Frisk ravioli med kød og grøntsager og lasagne. I den lasagne man spiser i Italien er der faktisk mindre kød i end der er i vores.
 Mig og min "søster" juleaften. Hun er fantastisk! <3 Ti voglio bene :*
 Noget mørt oksekød med kartofler med pancetta og svampe. Meget lækkert! Det spiste vi d. 25.
Blæksprutte, ikke liiige min favorit. Jeg smagte det men skar altså sugekopperne af. Det var lige lidt for meget. Det spiste vi d. 24.
 Viviana og Gabriele i lufthavnen i Catania. "Storebror" og "lillesøster"
Hestekød, og ja hest! med løg. Det smagte godt, er ked af at indrømme det men det gjorde det! Og til sommer når vi skal bo i vores hus ved stranden skal vi spise det endnu mere fordi at vi selv kan lave det! Altså ikke af vores heste, vi har ikke nogen, tror jeg da i hvert fald ikke :P
 Pandoro med masser af chokolade og creme som vi spiste til nytår! Muuuums ! :P
Hjemmelavet ris a la mande! Det var jeg da meget god til, men det smager bedre med dansk mælk. Jeg har også lavet risengrød, men det kunne min familie ikke specielt godt lide, kun hvis de kunne få lov til at spise det uden kanelsukker! :O De kiggede underligt da jeg tog kanelsukker en 3-4 gange :P
Min første varme brioche med is! Smagte vildt godt. Med hvid-chokolade-karamel-is og mælkechokolade-is og en ordentlig omgang flødeskum, som er meget sødere end i Danmark :P
 Cannoli !!!!! fire med ricotta og en med chokolade til mig hihi! Det smager for sygt!
Et billede af kaninen som jeg spiste til frokost d. 25! Jeg har aldrig spist så stor en frokost før :O
Julebillede af basketholdet! Det er virkelig fedt at få muligheden for at spille sammen med dem! <3

Hej alle. Nu har jeg efterhånden været væk i noget tid. Alle sagde at jeg slet ikke ville have tid til at opdatere min blog, og det havde de egentligt ret i. Der er sket så sindssygt meget!
Jeg har det super godt i min nye familie. Jeg kan virkelig godt lide at være sammen med dem og de virker rigtig søde. Nu har jeg jo fået min træner som værtsfar. Så nu er det slut med al den nutella som jeg spiste før haha! Ej.. Det er ikke ham der siger at jeg ikke må spise det, det er mig selv fordi at jeg nu er blevet mega fed! Siden jeg kom til Italien har jeg taget næsten 7 kilo på! Men jeg besluttede mig for en 3 uger siden at det skulle altså slutte nu, for ellers ville jeg komme trillende hjem! Så nu har jeg tabt næsten 5 kilo og er ved at se sådan nogenlunde normal ud igen (; 
Det har været jul. Det var en helt fin jul. Mig og Viviana åbnede lidt gaver herhjemme om morgnen, som vi ikke skulle have med til Catania. Derefter kørte vi ca. 5 kvarter så ankom vi til min fasters hus. Jeg skulle dele værelse med Viviana. Vi pakkede vores ting ud og klædte så om. Jeg tog en mørkeblå kjole på og højhælede sorte sko. Jeg mødte det meste af min værtsmor’s side af familien. Det var meget hyggeligt at lære dem alle sammen at kende, men det var lidt underligt at første gang jeg mødte min nye familie, var juleaften. Jeg blev hurtigt omtalt ”licca” det er jeg nu ikke specielt glad for at have som tittel da jeg synes at det får mig til at lyde som om at jeg er et altædende svin.. Licca betyder en som elsker søde sager, ikke at jeg ikke gør det, men stadigvæk (;
Vi spiste først sandwich og focaccia. Jeg er overdrevet vild med focaccia, jeg kunne seriøst spise det hver eneste evige dag! Derefter spiste vi en helvedes masse søde sager! Det var overdrevet godt!!!!!! Masser af kage! Porchetta del pasticcere… Hold nu kæft! Det er helt klart min yndlingskager! Godt fyld med chokoladecreme og flødeskum! OMG!! Så god kage altså det var jo helt sindssygt!!!! Så på en måde passer ”Licca” nu egentligt meget godt til mig. :P

Efter at vi havde spist al den dejlige julemad gik vi i gang med gaverne. Jeg fik nogle meget fine gaver, både fra Danmark og min familie i Italien! Tuuuusinde tak!
Da vi havde åbnet gaverne spillede vi ’Just Dance’ som i alle sikkert ved er jeg ikke ligefrem nogen stjernedanser, så jeg tabte til Viviana med 200 point.. damn -.-’ øv altså.. Mig, Viviana, Chiara(kusine på 12 år), min værtsmor, værtsmormor og værtsonkel, spillede kort om penge jeg vandt 10 cent jubiiiiii haha! Ej det var da bedre end at tabe :P De har nogle sicilianske kort som de nærmest altid spiller med. Alle spiller om penge, selv min værtskusine på 12 år spillede om sine egne penge :O Jeg skal lige lære alle de der spil og så købe nogle kort så jeg kan lære Danmark at spille med sicilianske spillekort. De spiller nærmest aldrig med helt almindelige talkort. Resten af familien gik til ro ved en et-tiden. Mig og Viviana sad oppe og snakkede og tog billeder til kl. var næsten fire.
  
Her holder de også jul d. 25. december, frokosten er en meget vigtigt del af deres jul. Først spiste vi en del fisk. Blæksprutte, rejer og en pandoro som var blevet skåret i stykker og proppet med såkaldt fyld ”insalata”, fx var der rejer, laks og kavier i. Jeg spurgte Viviana om man altid spiste meget fisk til jul, så sagde hun nej, men at det var fordi at fisk var meget billigere end kød i år. Vi spiste derefter kød med kartofler, gulerødder og champingoner. Det var virkelig noget lækkert kød. Meget mørt og sådan. Bagefter smagte jeg kanin for første gang! Det smagte faktisk helt udmærket, men fik det alligevel lidt dårligt over at have spist noget af en lille kælekanin bagefter. De andre sagde at familien selv havde skudt kaninen og ordnet den. Det troede jeg da i hvert fald ikke på. Men da jeg sagde at jeg ikke troede på det og alle så gloede underligt på mig, gik det op for mig at det nok var rigtigt nok. Bagefter spiste vi en masse kage! Jeg kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har spist så meget kage men hold da fest hvor var det læææækkert! Alt for lækkert! Spiste alt for meget! Der er jo en grund til at jeg efterhånden er blevet så fed! 

Derefter tog mig, Viviana og min værtsmor ud for at se udendørs krybbespil. Vi spiste store fritelle med sukker og nutella mens vi gik i kulden og nød synet. Inden jeg kom til Sicilien havde jeg på ingen måde regnet med at jeg skulle få brug for en vinterjakke. Men det er altså koldt. En 6-12 grader føles altså meget koldere her end det gør i Danmark. Vi har virkelig også meget vind. Regn er der en del af også, men ikke hver dag. Det kommer sådan i perioder. En uge med regn og så en måned uden. Om eftermiddagen kørte vi tilbage til Ragusa.

Nytår fejrede jeg med min kæreste Alessandro og hans venner hjemme hos ham hvor vi selv lavede maden. Det var rigtig hyggeligt og jeg var meget glad for at jeg kendte dem af hans venner der kom. Her der holder man nytår med sine venner fra man er en 14 år. Der bliver kun drukket et par enkelte øl, i hvert fald til den fest jeg var til, hvor jeg selvfølgelig ikke selv drak overhoved. Men man kan også sagtens hygge sig uden. Vi hørte musik og dansede. Det var stille og roligt, men meget hyggeligt.
Nu har i læst at jeg har en kæreste, så omkring det.. Han hedder Alessandro. Er 18 år og går på det sidste år i deres form for gymnasium. Vi har mange ting til fælles og har næsten lige fejret vores 3 måneder sammen. Han betyder meget for mig. Jeg synes at det er helt vildt at tænkte på at jeg næsten har været væk halvdelen af tiden allerede! Det kan bare ikke passe! Selvom jeg virkelig savner Danmark og når jeg ser billeder af sneen eller mennesker jeg holder af fra Danmark, kunne jeg bare tage det første fly hjem. Men så prøver jeg at få realisten tilbage i mig og får taget mig sammen og finder på noget andet at lave så jeg ikke savner Danmark så meget. 
Basket går i grunden fint nok, bortset fra at jeg har været et par dage uden træning, som så starter igen i dag, fordi at jeg forstuvede min fod. Jeg har det helt fint og sådan og nu går jeg også uden krykker. Det var ikke nogen slem skade, men gjorde selvfølgelig ondt alligevel. 
Jeg klare mig fint med sproget, men der er selvfølgelig stadig nogle ting som jeg ikke forstår og ikke kan sige. Men jeg forstår bedre end jeg snakker. Forhåbentligt har jeg ingen problemer om et par måneder!
Dagene går super hurtigt. Skole. Basket. Gå i byen. Inden i ved af det, er jeg allerede tilbage hos jer. Savn mig nu ikke for meget (; Vi ses snart.
- Laura

P.s. hvis der er noget i gerne vil have forklaret eller noget omkring Italien, om min hverdag eller sådan noget, er i velkomne til at skrive en mail til mig og så smidder jeg derefter et offentligt indlæg ind.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar