mandag den 10. september 2012

Hej alle! Nu synes jeg efterhånden det var blevet tid til endnu et indlæg!

Fredag tog jeg af sted til Kastrup for at flyve til Rom! Der blev vi mødt af nogle frivillige fra AFS, som tog os med hen til det hotel hvor vi skulle være. På hotellet sov de 5 danske piger og en pige fra Færøerne sammen på et værelse. Den første dag på camp'en skete der ikke rigtigt noget, for alle var ikke ankommet til hotellet før kl. 01.00 lørdag nat. Så vi snakkede bare med nogle af de andre udvekslingsstudenter og spiste aftensmad (pasta i tomatsovs og en form for en stor chickennugget)

Lørdag stod vi op, spiste morgenmad, som åbenbart kun består af kage og cornflakes. Derefter gik vi hen til en Italiensk privat skole og havde undervisning til kl. 18 ! 7 timer med undervisning (Hvor de fortalte os nogle ting som vi skulle gøre når vi så vores familie første gang og nogen ting som man gør i Italien) Heldigvis havde vi også 2 timers pause!

Søndag stod vi op kl. 7 og spiste morgenmad kl. 8, som igen bestod af kage og cornflakes. Da kl. var 12.30 blev jeg hentet med bus og kørt til lufthavnen, vi ventede ca. 1,5 time på at vi skulle med flyet, så mig og Aleyson (fra USA) gik op og købte parfume og M&M's. Hun er virkelig sød! Hun bor i den sydlige del af Siracusa, så det er heldigvis ikke så langt fra Ragusa.
Da vi ankom til lufthavnen i Catania, var vi alle sammen meget spændte på at se vores familie! Da mig og Cathrine (fra Canada, skal bo i Ragusa) havde fået vores kufferter, ville vi rigtig gerne hen til døren og se vores familie for første gang, men da der var nogle problemer med at få Aleyson's kuffert, så stod vi og ventede edderspændt i 20 min. Da vi endelig havde fået fat i kufferten og skulle til at træde ud af døren, stod der en masse familier, de havde skilte med hvor der stod 'Benvenuti' og det råbte de til os da vi kom ud. Min værtsfamilie havde fået øje på mig og stod og råbte 'Laura! Laura!!!' Vi er 4 der skal til Ragusa, og vi fik alle taget et billede sammen. (En fra Tyskland, Canada, Belgien og mig) Jeg fik en meget fin buket blomster af dem! Da vi kørte hjem i bilen, snakkede de italiensk, jeg forstod ikke så meget, men Andrea (Min lillebror på 6) snakkede hele vejen! Han er vildt sød og smiler hele tiden. Han EEEEEEEEELSKER chokolade! Federico var ikke med i bilen, han var derhjemme sammen med mormor.
Vi bor i en stooooor lejlighed. Jeg har et stort værelse (LYSERØDT!!!!) Og da vi trådte ind af døren stod der 'Welcome' og i stuen var der balloner og der stod 'Benvenuta'. Mormoren er virkelig sød! Det er de alle sammen.
Da jeg havde været i bad og fået noget rent tøj på, og ja man må ikke gå rundt med vådt hår, så det skulle jeg tørre. Min værtsmor havde bagt 2 kager! En med citron og en med chokolade. I al hemmelighed, havde de inviteret 7 af Marzia's (Min værtssøster, som er i Canada som udvekslingsstudent) bedste venner. De var meget søde, og gav mig et hvidt ur i gave, da jeg ankom fik jeg en blå taske af min værtsfamilie. De spurgte mig om nogle få ting, de er ikke så gode til engelsk, det havde de meget svært ved. Vi fik pizza og pomfritter, de spiser pomfritter ovenpå pizza med ketchup og sennep! Det er altså lidt underligt! :) De kunne se jeg var meget træt, så de gik ikke så sent. De spurgte mig og jeg havde lyst til at gå med dem ud, og den ene sagde: 'See you tomorrow'. End til videre lader min værtsmor mig ikke rigtig hjælpe med noget, det eneste er at jeg gerne må hjælpe med at dække bord, men KUN hvis jeg har lyst.

Mandag blev jeg vækket af min værtsmor kl. 09.30 og så kørte vi ind til byen for at købe de bøger som jeg skal bruge i skolen, vi har ikke fået købt dem alle sammen endnu, men skal gøre det senere på ugen. Her er dejlig varmt, lige under 30 grader! kl. 17 bliver jeg hentet af Graziella (Marzia's veninde) Jeg ved ikke hvad vi skal eller hvad jeg skal ha' på :O

Fakta om Italien og min familie:
- Man bruger ikke sikkerhedssele, men sætter en i, ligesom taxachauffører så bilen ikke larmer.
- De bruger ikke solcreme.
- Federico skriger ret meget.
- De elsker nutella.
- Man spiser KUN kage og kiks til morgenmad.
- Man går i skole 6 dage om ugen.
- Man spiser frokost kl. 13.00-13.30.
- Man har fri fra skole kl. 12.30-13.00.
- De har et 'beach house'.
- Alle de unge køre på scooter.
- Man cykler overhoved ikke.
- Jeg har slet ikke set en eneste lyshåret pige endnu.
- Der er en altan hele vejen rundt om huset.
- Jeg bor 300 m fra McDonalds.
- Mælk er en blanding af sødmælk og fløde.
- Man har sko på indenfor.
- Min værtsfamilie regner med at jeg kan snakke italiensk om 1 måned! 

Blomster fra min værtsfamilie:

 Min stue:
 Gangen, 'Welcome':
 Køkkenet:
 Gangen igen:
Mit værelse:
 Til de 4 i Jyderup, jeg har nu fødselsdag d. 26.03 ;)
Lige nu er der ikke mere fra mig! Men sådan er det ! Vi ses! Hyg jer..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar